Preguntes freqüents

 

AREA PRIVADA

Pots accedir a la teva Àrea Privada online per gestionar els teus contractes, descarregar les teves factures i altres serveis.

Com crear un nou compte?

  1. Clica al botó 'AREA PRIVADA' ubicat a la part superior dreta del web www.aparcamentsbsm.cat
  2. Selecciona l'opció 'CREAR COMPTE'
  3. Emplena les dades, clica a 'CREAR COMPTE' i segueix les instruccions
  4. Confirma l'activació del teu teu nou usuari clicant al link que t'enviarem al teu email
  5. Un cop confirmada l'activació, tanca la finestra del navegador

Com accedir a la teva Àrea Privada?

  1. Un cop registrat el teu nou compte, obre una finestra al teu navegador i vés al web www.aparcamentsbsm.cat
  2. Clica al botó 'ÀREA PRIVADA' ubicat a la part superior dreta del web
  3. Selecciona l'opció 'ENTRA' i emplena les dades d'identificació (email i contrasenya)
  4. Inicia sessió

Què podràs fer a la teva Àrea Privada?

Des de la teva Àrea Privada, podràs gestionar directament diferents serveis relacionats amb el DNI/NIF/NIE titular del contracte:

  • Dades persona usuària: dades i email de contacte. Les pots editar quan vulguis.
  • Dades de pagament: contracte o contractes associats al teu DNI/NIF/NIE i el teu mètode de pagament. Podràs gestionar el teu mètode de pagament associat al teu contracte quan vulguis.
  • Els Meus Abonaments: vehicles associats al teu contracte. Podràs gestionar l’entrada per identificació de matrícula i afegir o donar de baixa un vehicle associat al teu contracte.
  • Factures: històric de les teves factures i consulta de la teva pròxima mensualitat. Pots consultar-les i descarregar-les.
  • Sol·licituds: de baixes temporals o definitives, modificacions de contracte, nous contractes o duplicat de la teva targeta d’abonat.
  • GDPR: informació relativa a l’ús de les teves dades personals i l’autorització del nivell d’ús que vols que en fem. Ho pots editar quan vulguis.
APARCAMENT DE LLARGA DURADA
  1. Quin tipus de vehicles s’accepten per a abonaments d’aparcament?
    La Xarxa d’Aparcaments BSM ofereix abonaments per a turismes, motos, bicicletes i vehicles elèctrics, excepte en els casos dels següents aparcaments que només accepten la següent tipologia de vehicles:

    BSM Bus Garcia Fària: Vehicles especials, turismes, motos, furgonetes i vehicles elèctrics
    BSM Gràcia Motos: Motos, bicicletes, motos elèctriques i bicicletes elèctriques
    BSM Basic Park Vall d’Hebron: Turismes

  2. Contractar un abonament d’aparcament a la Xarxa d’Aparcaments BSM em dona dret a tenir una plaça fixa per al meu vehicle?
    No. Al contractar un abonament d’aparcament tens garantida una plaça d’aparcament en la franja horària que hagis contractat però no et podem garantir que sempre sigui la mateixa.

  3. Vull ser abonat amb plaça fixa. Què he de fer?
    Has de contactar amb el nostre departament d'informació comercial i t’informarem sobre disponibilitat i preus d’abonaments amb plaça fixa. Pots clicar aquí.

  4. La meva necessitat d'aparcament no és de 24H. Quines opcions tinc?
    Sabem que cada dia és diferent i també les teves necessitats d'aparcament. Per això tenim FlexiPark, les tarifes d'aparcament flexible perquè trobis la que va amb tu. Consulta les modalitats FlexiPark disponibles, els preus i contracta la que s'adapti al teu ritme de vida aquí.

  5. Tinc un abonament i necessito la factura d'aquest mes. Com la sol·licito?
    Les persones amb abonament en actiu de la Xarxa d'Aparcaments BSM poden accedir a la seva Àrea Privada digital per gestionar els seus contractes, consultar i descarregar l'històric de les seves factures, consultar i modificar el seu consentiment GDPR i activar i desactivar l'accés per identificació de matrícula, entre altres serveis. Per accedir només cal crear prèviament un compte d'usuari des del botó 'Àrea Privada' del menú superior.

  6. Marxo de vacances i no faré ús del meu abonament. Podria sol·licitar una baixa temporal?
    Sí, pots sol·licitar una baixa temporal del teu abonament, excepte en cas de les modalitats de plaça reservada o places d'aforament limitat (bicicletes o motocicletes). La durada sempre serà d'un mes natural i només la podràs sol·licitar una vegada per any de contracte. Durant el mes de la teva baixa temporal, mantindrem el teu abonament actiu però només hauràs de pagar un 25% del preu del teu abonament. Recorda que has de sol·licitar la teva baixa temporal amb un mínim de 7 dies d'antelació al següent cicle de facturació segons els termes de contractació del teu abonament. La teva baixa temporal es farà efectiva el dia 1 del mes següent de la data de la teva petició. Pots sol·licitar la baixa definitiva des de la teva 'Àrea Privada'.

  7. Tinc un abonament i vull donar-me de baixa. Com la sol·licito?
    Recorda que si vols donar-te de baixa, ho has de sol·licitar amb un mínim de 15 dies d'antelació. La teva baixa definitiva es farà efectiva el dia 1 del mes següent de la data de la teva petició. Pots sol·licitar la baixa definitiva des de la teva 'Àrea Privada'.

 ELECTROMOBILITAT
  1. Tinc un cotxe/moto elèctric/a, hi ha servei de recàrrega per a vehicles elèctrics?
    La Xarxa d’Aparcaments BSM ofereix servei de recàrrega elèctrica per a vehicles elèctrics per mitjà de punts Endolla Barcelona, la xarxa de punts de recàrrega elèctrica de Barcelona, a tota la seva xarxa d'aparcaments. L'ús dels punts dependrà de la disponibilitat de cada punt. 

  2. Quin cost té la recàrrega?
    Des del 18 de gener de 2021 l’energia consumida en les recàrregues del servei Endolla Barcelona és de pagament i el preu €/kWh de la recàrrega és el corresponent al tipus de vehicle, ubicació del punt de recàrrega i tipus i horari de la recàrrega de la modalitat de subscripció Endolla Barcelona que s'hagi contractat.

    Per consultar les modalitats de pagament del servei Endolla Barcelona, clica aquí. 

  3. Soc abonat amb un vehicle elèctric. Puc estar tot el temps que vulgui carregant a una plaça elèctrica del meu aparcament?
    No, l'ús dels punts de recàrrega no és exclusiu i per tant, un cop carregat, hauràs de moure el teu vehicle de plaça per permetre la recàrrega a un altre usuari elèctric.

  4. Soc abonat amb un vehicle tèrmic i vull canviar-me a vehicle elèctric. Què he de fer per utilitzar els endolls elèctrics del meu aparcament?
    Demanar el canvi del tipus de vehicle associat al teu abonament. Ho pots fer a través de la teva Àrea Privada, formulari web d'atenció al client, email o telèfon.

  5. Com s'utilitzen els punts de recàrrega elèctrica?
    • Des del teu mòbil, accedeix al servei Endolla Barcelona de l'app smou.
    • Escaneja el codi QR del punt del recàrrega que vols activar.
    • Connecta el teu vehicle amb el connector adient.
    • Selecciona "Inici de recàrrega" a la pantalla del teu mòbil.

  6. Com activo el punt de recàrrega en l'aparcament si no tinc cobertura?
    B:SM ha arribat a un acord amb gairebé tots els operadors de telefonia per reforçar i garantir la cobertura mòbil a la Xarxa d'Aparcaments BSM. Si tot i això no pots accedir als serveis de l'app smou amb la cobertura mòbil o la teva companyia és Movistar, activa el mode avió per forçar la connexió a la Wi-Fi de l'aparcament de forma automàtica sense haver de fer res més.

  7. Com puc saber on hi ha punts de recàrrega a Barcelona i la seva disponibilitat?
    • A l’app smou
    • Al web Endolla Barcelona
APARCAMENT PER DIES
  1. Què és Parking Card?
    El producte Parking Card és una modalitat de reserva i prepagament de plaça d'aparcament que et permet aparcar el teu cotxe a l’aparcament que hagis triat durant el nombre de dies consecutius que necessitis. El temps començarà a comptar a partir de la primera activació. Actualment pots escollir Parking Card per a 1, 2, 3, 5, 7, 15 o 30 dies consecutius.
     
    Un cop feta la reserva i prepagament, l'accés i sortida amb Parking Card es fa per lectura de matrícula del teu cotxe, que ha de coincidir amb la matrícula que hagis indicat en la reserva.

  2. Una reserva Parking Card em garanteix plaça a l’aparcament escollit?
    Sí. Una reserva Parking Card garanteix que tindràs una plaça lliure a l’aparcament que hagis triat i segons les dades que hagis indicat a la teva reserva.

  3. Què és Parking Card Global?
    El producte Parking Card Global és una modalitat de reserva i prepagament de plaça d'aparcament que et permet aparcar el teu cotxe a tota la Xarxa d’Aparcaments BSM durant el nombre de dies consecutius que necessitis. El temps començarà a comptar a partir de la primera activació. Actualment pots escollir Parking Card Global per a 1,3,5 o 7 dies consecutius.
     
    Un cop feta la reserva i prepagament, l'accés i sortida amb Parking Card Global es fa per lectura de matrícula del teu cotxe, que ha de coincidir amb la matrícula que hagis indicat en la reserva.
     
  4. Una reserva Parking Card Global em garanteix plaça a tota la Xarxa d’Aparcaments BSM?
    Sí. Una reserva Parking Card Global garanteix que tindràs una plaça lliure als aparcaments de la Xarxa d’Aparcaments BSM i segons les dades que hagis indicat a la teva reserva.

  5. Què és Park&Ride?
    El producte Park&Ride és una modalitat de reserva i prepagament de plaça d'aparcament que et permet aparcar el teu cotxe a l'aparcament que hagis triat durant el nombre de dies consecutius que necessitis sense moure el cotxe fins el moment de la tornada a casa. La seva finalitat és encoratjar els conductors a aparcar el seu vehicle privat i accedir al centre de la ciutat mitjançant el transport públic. El temps començarà a comptar a partir de l'accés a l'aparcament. Actualment pots escollir Park&Ride per a 1,2 o 3 dies consecutius.
     
    Un cop feta la reserva i prepagament, l'accés i la sortida amb Park&Ride es fa per lectura de matrícula del teu cotxe, que ha de coincidir amb la matrícula que hagis indicat en la reserva.
     
  6. Una reserva Park&Ride em garanteix plaça a l'aparcament escollit?
    Sí. Una reserva Park&Ride garanteix que tindràs una plaça lliure a l'aparcament que hagis triat i segons les dades que hagis indicat a la teva reserva.

  7. Què passa si reservo Parking Card, Parking Card Global o Park&Ride d’un nombre concret de dies i al final m’estic a l’aparcament més temps del compte?
    Si al final t’hi estàs més temps del que havies reservat, només hauràs de pagar per l’estona que t’has excedit, segons tarifa regular. Si has fet la compra online, t'ho carregarem a la targeta bancària amb la qual has fet la compra online i, si has fet la compra al caixer o al dpt. comercial, ho hauràs de pagar al caixer automàtic abans de poder sortir de l'aparcament.

  8. Què passa si reservo Parking Card, Parking Card Global o Park&Ride i soc usuari de l'app SMOU?
    No passarà res, ambdues opcions són compatibles. Quan vagis a l'aparcament a on has fet la teva reserva Parking Card, Parking Card Global o Park&Ride,el sistema llegirà la teva matrícula i l'associarà a la teva reserva entenent que no necessites tiquet SMOU.

  9. On es poden comprar les reserves Parking Card, Parking Card Global o Park&Ride?
    • Al web www.aparcamentsbsm.cat

APARCAMENT PER HORES
  1. Què és Park&Go?
    Park&Go és una modalitat de reserva i prepagament de plaça d'aparcament que et permet aparcar el teu cotxe a l’aparcament que hagis triat durant 6 hores consecutives. Un cop feta la reserva i prepagament, l'accés i sortida amb Park&Go es fa per lectura de matrícula del teu cotxe, que ha de coincidir amb la matrícula que hagis indicat en la reserva.

  2. Què és Park&Futbol?
    Park&Futbol és una modalitat de reserva i prepagament de plaça d'aparcament que et permet aparcar el teu cotxe a l’aparcament escollit els dies de partit durant 6 hores consecutives. Un cop feta la reserva i prepagament, l'accés i sortida amb Park&Futbol es fa per lectura de matrícula del teu cotxe, que ha de coincidir amb la matrícula que hagis indicat en la reserva.

  3. Una reserva Park&Go o Park&Futbol em garanteix plaça a l’aparcament escollit?
    Sí. Una reserva Park&Go o Park&Futbol garanteix que tindràs una plaça lliure a l’aparcament que hagis triat segons el dia i franja horària que hagis indicat a la teva reserva.

  4. Què passa si reservo Park&Go o Park&Futbol i al final m’estic a l’aparcament més de 6 hores?
    Si al final t’hi estàs més temps del que havies reservat, només hauràs de pagar per l’estona que t’has excedit, segons tarifa regular. Si has fet la compra online, t'ho carregarem a la targeta bancària amb la qual has fet la compra online quan surtis per la barrera de sortida.

  5. Què passa si reservo Park&Go o Park&Futbol i soc usuari de l'app SMOU?
    No passarà res, ambdues opcions són compatibles. Quan vagis a l'aparcament a on has fet la teva reserva Park&Go o Park&Futbol, el sistema llegirà la teva matrícula i l'associarà a la teva reserva entenent que no necessites tiquet SMOU.

  6. On es pot fer una reserva Park&Go o Park&Futbol?
    • Al web www.aparcamentsbsm.cat
APARCAMENT PER MINUTS
  1. Com puc pagar les estades per minuts del meu cotxe a l'aparcament?
    Tens dues opcions:

    app smou: A través del servei Pàrquing via app de l'app smou podràs pagar el teu temps d'estacionament per minuts des del mòbil, d'una manera més segura, més còmode i amb més estalvi.
    caixer automàtic: Agafant tiquet a l'entrada i pagant en el caixer automàtic abans d'abandonar l'aparcament amb el teu cotxe.

  2. Què és la Targeta Hores?
    La Targeta Hores és una modalitat de prepagament d’hores d’aparcament que et permet aparcar a tota la Xarxa d’Aparcaments BSM i pagar amb descompte segons el temps real que hagis consumit en el caixer automàtic de l'aparcament. Actualment pots escollir Targetes Hores de 25H, 50H o 100H.

  3. Què passa si compro una Targeta Hores d’un número concret d’hores i al final m’estic a l’aparcament més temps del saldo disponible a la targeta?
    Si al final t’hi estàs més temps del disponible al saldo de la teva Targeta Hores, només hauràs de pagar per l’estona que t’has excedit, segons tarifa regular.

  4. La Targeta Hores em garanteix plaça a la Xarxa d’Aparcaments BSM?
    No. La Targeta Hores no representa garantia de plaça lliure.

  5. Què significa la data de caducitat de la Targeta Hores?
    La data de caducitat de la Targeta Hores és la data límit fins que podràs fer ús de la teva Targeta Hores. Un cop vençuda la data de caducitat, la Targeta Hores quedarà invalidada.

  6. Per a quins vehicles puc utilitzar la Targeta Hores?
    La pots utilitzar per pagar l’aparcament per minuts de turismes i motos.

  7. On es pot comprar la Targeta Hores?
    • Al web www.aparcamentsbsm.cat
    • Al Departament Comercial d’Aparcaments BSM

  8. Soc client d'un establiment que m'ha donat Vals Horaris pels Aparcaments BSM. Què puc fer amb ells?
    Si un establiment t'ha donat un Val Horari pels Aparcaments BSM, el pots utilitzar per pagar el temps de la teva estada, total o parcialment. Tens dues opcions:
    • En l'app SMOU, escanejant el codi QR del Val Horari per passar-lo a la teva secció 'Vals de descompte' i triant-lo per pagar el tiquet en curs.
    • Al Caixer Automàtic de l'aparcament, seguint les instruccions de la pantalla.

SERVEI BICIPARK
  1. Què és el servei bicipark d'Aparcaments BSM?
    El servei bicipark d'Aparcaments BSM és un espai exclusiu perquè les persones abonades o usuàries de dia o fracció puguin estacionar les seves bicicletes d'una forma més còmoda i segura. Els espais bicipark estan dotats d'un identificador/validador per accedir a l'espai i de seguiment per videovigilància.

  2. A quins aparcaments hi puc trobar el servei bicipark?
    Consulta la secció bicipark per saber en quins aparcaments pots trobar el servei bicipark.  

  3. Quina és l'operativa per accedir amb abonament a l'espai bicipark?
    Primer cal identificar-se com abonat de la modalitat bicicleta a l’aparcament per mitjà de la lectura del QR de la targeta d’abonament en el validador al costat de la porta del bicipark. Un cop identificat i validat l’accés correctament, la porta es desbloquejarà uns segons per poder accedir-hi. Un cop a dins, s’ha de deixar la bicicleta encadenada amb el propi cadenat a la plaça assignada i, en acabar, sortir assegurant-se que la porta queda ben tancada.

  4. Quina és l'operativa per accedir per dia o fracció a l'espai bicipark?
    Primer cal obtenir un tiquet de bicicleta al caixer automàtic de l'aparcament. Després. cal identificar-se per mitjà de la lectura del QR del tiquet en el validador al costat de la porta del bicipark. Un cop identificat i validat l’accés correctament, la porta es desbloquejarà uns segons per poder accedir-hi. Un cop a dins, s’ha de deixar la bicicleta encadenada amb el propi cadenat a la plaça identificada amb "Ús per dia o fracció" i, en acabar, sortir assegurant-se que la porta queda ben tancada.

SERVEI CLICK & COLLECT
  1. Què és el servei Click & Collect?
    La Xarxa d'Aparcaments BSM ofereix consignes autoservei per la recollida i lliurament de paqueteria. Consulta els detalls del servei Click & Collect per organitzar la recollida de les teves compres, aquí. 

  2. Què és el servei Click & Collect refrigerat?
    La Xarxa d'Aparcaments BSM col·labora amb l'Institut de Mercats Municipals de Barcelona en el seu nou servei de recollida de comandes allotjant armariets refrigerats a 4 aparcaments de la Xarxa BSM ubicats i donant servei als mercats municipals de La Boqueria, Mercat de Sant Antoni, Mercat de la Sagrada Familia i Mercat del Guinardó. Consulta els detalls del servei Click & Collect refrigerat per organitzar la recollida de les teves compres, aquí. 

EMPRESES
  1. Busco solucions per a les necessitats de mobilitat de la meva empresa. Qui em pot ajudar?
    Tenim a la teva disposició un equip comercial que t’assessorarà i t’ajudarà a trobar la solució per la mobilitat que millor s’adapti a les teves necessitats. Consulta més detalls aquí. 

  2. Vull anunciar el meu producte/establiment/servei en els Aparcaments BSM. Quines opcions tinc?
    Tenim a la teva disposició diferents suports i opcions per ajudar-te a donar a conèixer el teu producte o negoci. Pensa en tota la gent que passa diàriament per les nostres instal·lacions i que encara no et coneixen. Aprofita l’oportunitat de créixer. Consulta més detalls aquí. 

Informació Comercial
Aparcaments BSM

Per contractar o sol·licitar assessorament comercial:

93 409 18 22 (dies laborables, de dilluns a divendres de 8h00 a 21h00)
Email: infocomercial@bsmsa.cat
Atenció al Client
Aparcaments BSM

Per comunicar sol·licituds, suggeriments, queixes o incidències del servei:

93 409 20 21 (dilluns a diumenge, 24h)
Email: atclientbsm@bsmsa.cat